Ana Sayfa Arama
Üyelik
Üye Girişi
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri Gazeteler Puan Durumu
Sosyal Medya
Uygulamamızı İndir

Haksız Reklamlara 30 Milyon TL Ceza Kesildi!

Ticaret Bakanlığı tarafından yapılan açıklamada, Reklam Kurulu’nun 14 Şubat tarihli

Ticaret Bakanlığı tarafından yapılan açıklamada, Reklam Kurulu’nun 14 Şubat tarihli toplantısında 205 dosyayı incelediği ve bunlardan 183’ünde mevzuata aykırılık tespit ettiği belirtildi. Ayrıca, bir dosya hakkında da geçici olarak durdurma kararı alındığı ifade edildi. Açıklamaya göre, söz konusu 183 dosyada durdurma cezası yanı sıra toplam 30,2 milyon lira idari para cezası uygulanırken, 37 dosyada tüketici mağduriyetlerinin önlenmesi için erişim engeli getirilmesine karar verildi.

Toplantıda tüketicilerin ekonomik tercihlerini etkileyen reklam ve ticari uygulamaların yanı sıra tüketici yorumları, internet sitesi tasarımları ve finansal reklamlar ele alındı. Açıklamada, tüketicilerin internet üzerinden gerçekleştirdikleri alışverişlerde tecrübelerini paylaştıkları yorum ve derecelendirme uygulamalarının diğer tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen önemli bir faktör haline geldiğine vurgu yapıldı.

Özellikle internet sitelerindeki yorum ve derecelendirme uygulamalarının manipüle edilmesiyle sahte ve aldatıcı yorumlara yer verilmesinin önüne geçilmesi amacıyla, yayınlanan yorumların ilgili mal veya hizmeti satın alan tüketiciler tarafından yapılması gerektiği belirtildi. Bu doğrultuda, Reklam Kurulu tarafından yapılan incelemelerde, bazı firmaların yorumları doğrulamadan yayınladığı ve bu durumun haksız ticari uygulama olarak değerlendirildiği açıklandı.

Ayrıca, açıklamada karanlık ticari tasarımların da denetlendiği ve tüketicileri yanıltıcı uygulamaların önüne geçmek amacıyla firmalara idari yaptırımlar uygulandığı belirtildi. Finansal hizmetlere ilişkin reklamların incelendiği bölümde, tüketicilerin bilgilendirilmediği ve yanıltıcı reklamların durdurulması için idari para cezaları verildiği ifade edildi.

Ticaret Bakanlığı’nın açıklamasına göre, Reklam Kurulu’nun aldığı kararlar doğrultusunda tüketicilerin korunması ve adil ticari uygulamaların sağlanması hedeflenmektedir. Kurulun denetimleri ve aldığı kararlarla tüketicilerin haklarının korunması ve yanıltıcı uygulamaların önlenmesi amaçlanmaktadır.