Ana Sayfa Arama
Üyelik
Üye Girişi
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri Gazeteler Puan Durumu
Sosyal Medya
Uygulamamızı İndir

Tüketiciyi Aldatan Reklamlara 30 Milyon TL Ceza!

Reklam Kurulu, mevzuata aykırılık tespit ettiği reklamlar için idari para

Reklam Kurulu, mevzuata aykırılık tespit ettiği reklamlar için idari para cezası uygulanmasını kararlaştırdı. Ticaret Bakanlığından yapılan açıklamaya göre, Kurulun 14 Şubat’taki toplantısında 205 dosyadan 183’ünde mevzuata aykırılık bulundu ve bir dosya hakkında tedbiren durdurma kararı verildi.

Toplantıda tüketicilerin ekonomik tercih ve menfaatlerini etkileyen reklam ve ticari uygulamalar ele alındı. Açıklamada, tüketicilerin satın aldıkları ürünlere ilişkin yorum ve derecelendirmelerin, özellikle internet üzerinden yapılan alışverişlerde diğer tüketicilerin tercihlerini etkileyen kritik bir faktör haline geldiğine vurgu yapıldı.

183 dosyada durdurma cezasının yanı sıra toplam 30,2 milyon lira idari para cezası uygulanacak. Ayrıca, 37 dosyada tüketici mağduriyetlerinin önlenmesi için erişim engeli getirilecek. İnternet sitelerindeki yorum ve derecelendirme uygulamalarının manipülasyonunu engellemek amacıyla, yayınlanan yorumların satın alan tüketiciler tarafından yapılması gerektiği ve doğrulama yükümlülüğü getirildi.

Reklam Kurulu’nun incelemeleri sonucunda, firmanın tesis yorumları başlığı altındaki yorumların gerçekliğinin kanıtlanmadan yayınlandığı tespit edildi. Bu durumun haksız ticari uygulama olduğu belirtilerek, durdurma cezası ve idari para cezası uygulanacak.

Karanlık ticari tasarımların tüketicileri yanılttığına dikkat çekilen açıklamada, bu tasarımların tüketicilerin rasyonel kararlarını etkileyerek yanlış seçimlere yönlendirdiği ifade edildi. Tüketicileri yanıltan firmalara karşı da idari yaptırımlar uygulanacak.

Reklam Kurulu, finansal hizmet kampanyalarında tüketicilerin bilgilendirilmediği ve yanıltıcı reklamlara karşı da müdahalede bulunacak. Müşteri olmayan tüketicilere “özel” teklifler sunularak yanıltıcı reklam yapıldığı tespit edilen firmalara da durdurma cezası ve idari para cezası uygulanacak. Bu adımlarla tüketicilerin haklarının korunması ve yanıltıcı reklamların önlenmesi amaçlanmaktadır.